پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
06 فروردين 1399 - 12:12
خبر

آمریکا تبدیل به کانون جهانی کرونا می‌شود!!

سازمان بهداشت جهانی نسبت به تبدیل آمریکا به کانون جهانی کرونا هشدار داد
کد خبر : 5703

پایگاه رهنما:

«مارگارت هریس» سخنگوی «سازمان جهانی بهداشت» نسبت به شیوع گسترده و پرشتاب ابتلا به ویروس کرونا در اروپا و آمریکا به شدت هشدار داد.

در این ارتباط سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که شتاب ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا ممکن است که این کشور را به کانون این بیماری در جهان تبدیل کند.

به گفته سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر ۸۵ درصد از کل آمار مبتلایان به کرونا در جهان، در آمریکا و کشورهای اروپایی قرار دارند.

در حال حاضر آمریکا با دارا بودن ۴۶ هزار نفر مبتلا به ویروس کرونا سومین کشور درگیر این بحران در جهان پس از چین و ایتالیا به شمار می‌رود.

همچنین تا کنون ۵۸۲ نفر در آمریکا جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند که از این میان ۲۹ نفر مربوط به ۲۴ ساعت گذشته است.

 شیوع ویروس کرونا در آمریکا به یک بحران در همه بخش ها تبدیل شده است و دونالد ترامپ به علت اقدامات ناکافی آماج انتقادهای کارشناسان و مقام‌ها قرار گرفته به گونه ای که مشاور پیشین امنیت داخلی او هشدار داده این کشور در مدت یک هفته، صدرنشین مبتلایان جهان خواهد شد.

تارنمای خبری آمریکایی «هیل» روز سه شنبه با انتشار در گزارشی نوشت: «تام بازرت» (Tom Bossert) مشاور پیشین «امنیت داخلی» دونالد ترامپ هشدار داده است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا می تواند بیش از آمار مبتلایان در دیگر کشورهای جهان برسد.

بازرت روز گذشته (دوشنبه) هشدار داد که آمریکا تحت شرایط کنونی به زودی بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را به خود اختصاص خواهد داد.

او در حساب توئیترش نوشت: متاسفانه در حال حاضر شمار مبتلایان به ویروس کرونا تائید می کند که آمریکا دارای بیشترین مبتلایان به این ویروس را در سطح جهان خواهد داشت.

مشاور پیشین دولت ترامپ در ادامه پیام توئیت خود ضمن حتمی دانستن این رخداد نوشت: (با این وضعیت) منطقی است اگر در مدت حدود یک هفته، آمریکا در صدر کشورهای دارنده بیشترین مبتلایان به این ویروس قرار گیرد.

تارنمای خبری هیل در ادامه نوشت: بارزت به همراه دیگر کارشناسان، خواستار اقدام دولت فدرال برای کاستن از شمار مبتلایان به ویروس کرونا با ممنوع کردن تجمع ها و ماندن مردم در خانه هایشان شد، زیرا اکنون در بسیاری از ایالتها همچنان مردم بر سرکار می روند و رستوران ها روی مشتریان باز هستند.

منبع: الوقت

ارسال نظرات